Kategorier
övrigt

Nyfiken på yoga – men fortfarande lite skeptisk

Hej!

Jag har länge sneglat på yoga, men alltid tänkt: “det där är nog inte min grej”. Jag har sett alla perfekta poser på Instagram och känt mig mer skrämd än motiverad.

Men nu har jag ändå börjat testa lite försiktigt hemma.

Inga avancerade positioner. Bara enkla rörelser, lugn andning och korta pass på 10–15 minuter. Och det jag märker är inte främst att kroppen blir starkare — utan att tempot i huvudet saktar ner.

Jag blir mer närvarande. Mindre stressad. Lite mjukare, både i kroppen och i tankarna.

Det känns faktiskt skönt att prova något där fokus inte är på prestation, utan mer på känslan. Och skulle jag inte fastna helt, så gör det inget. Då vet jag i alla fall att jag gav det en ärlig chans.

Har du testat yoga? Nyfiken på hur andra upplevt det.

Vi hörs!